Το Εθνικό Θέατρο έχοντας ως προτεραιότητά του την ανάπτυξη ενός δικτύου συνεργασιών και τη σύμπραξη με σημαντικούς διεθνείς θεατρικούς οργανισμούς, πραγματοποιεί το φετινό καλοκαίρι μια νέα συμπαραγωγή με το Κρατικό Θέατρο της Σερβίας παρουσιάζοντας τον «Πλούτο» του Αριστοφάνη, σε σκηνοθεσία Nikita Milivojevic.
Η παράσταση του Nikita Milivojevic με τον μικτό θίασο, από Έλληνες και Σέρβους ηθοποιούς, στοχάζεται πάνω στο κεντρικό ερώτημα που θέτει ο Αριστοφάνης για τον τρόπο κατανομής του πλούτου και εξετάζει τις αναγωγές του στο σήμερα.
Ο Χρεμύλος μετά την επίσκεψή του στο μαντείο των Δελφών επιστρέφει φέρνοντας μαζί του έναν τυφλό γέρο άντρα, ύστερα από παραίνεση του Απόλλωνα. Με τη βοήθεια του δούλου του, Καρίωνα, ανακαλύπτει πως ο άντρας που έχει πάρει στο κατόπι δεν είναι άλλος από τον Πλούτο. Ο Χρεμύλος και όλοι οι τίμιοι συμπολίτες του θα ευημερήσουν, αν ο Πλούτος ξαναδεί το «φως το αληθινό». Η θεραπεία του Ασκληπιού στέφεται με επιτυχία κι η δικαιοσύνη αποκαθίσταται. Η Πενία (Φτώχεια) που τόσο καιρό διαφέντευε την πόλη, προσπαθεί τώρα να υπερασπιστεί τις χάρες της φτωχής πλην τίμιας ζωής. αλλά οι Αθηναίοι δεν πείθονται και σχεδιάζουν να εγκαταστήσουν τον Πλούτο στην παλιά του θέση, στο πίσω μέρος του ναού της Αθηνάς (εκεί όπου φυλάσσονταν τα χρήματα του Δημοσίου).
Ο σκηνοθέτης σημειώνει:
Μία από τις μεγάλες μου απορίες εδώ και πολλά χρόνια αποτελεί η ύπαρξη διάφορων λιστών διανομής του πλούτου ανά τον κόσμο. Πώς είναι δυνατόν 100 άνθρωποι να είναι πλουσιότεροι από τη μισή ανθρωπότητα... Τι κόσμος είναι αυτός; Το αν ο Πλούτος είναι τυφλός ή βλέπει πολύ καλά τί κάνει μοιάζει παντελώς αδιάφορο: οι πλούσιοι γίνονται όλο και πιο πλούσιοι, οι φτωχοί όλο και πιο φτωχοί. Από τον καιρό του Αριστοφάνη μέχρι σήμερα τα πράγματα μοιάζουν να μην έχουν αλλάξει καθόλου. Ο Πλούτος προφανώς είναι ακόμη ο πιο ισχυρός Θεός του πλανήτη, η κινητήρια δύναμη του κόσμου, ενώ διάφορα «οικονομικά συμφέροντα» καθορίζουν τα πάντα. Η Ελλάδα και η Σερβία (και με ευρύτερη έννοια και ολόκληρα τα Βαλκάνια), είναι οι δύο όψεις του νομίσματος στα ψιλά του Πλούτου. Ο ρόλος μας σε τούτη την επ’ άπειρον επίκαιρη παγκόσμια κωμωδία είναι πάντα ίδιος: κορώνα ή γράμματα για μας δεν υπάρχει διαφορά.
Πληροφορίες
Πρόγραμμα Περιοδείας
- 13/07/2018 21:00Αρχαίο Θέατρο Επιδαύρου
- 14/07/2018 21:00Αρχαίο Θέατρο Επιδαύρου
- 30/08/2018 21:00Θέατρο ΠέτραςΑΓΟΡΑ ΕΙΣΙΤΗΡΙΩΝ
- 02/09/2018 21:00Παλαιό Ελαιουργείο
- 06/09/2018 21:00Θέατρο Δάσους ΑΓΟΡΑ ΕΙΣΙΤΗΡΙΩΝ
- 10/09/2018 21:00Ωδείο Ηρώδου του Αττικού ΑΓΟΡΑ ΕΙΣΙΤΗΡΙΩΝ
- 14/09/2018 21:00Κηποθέατρο ΠαπάγουΑΓΟΡΑ ΕΙΣΙΤΗΡΙΩΝ
- 27/09/2018 21:00Belgrade Drama Theater, Βελιγράδι
- 28/09/2018 21:00Νόβι Σαντ, Σερβία
συντελεστές παράστασης
-
Νικίτα Μιλιβόγιεβιτς
Διασκευή - Σκηνοθεσία -
Γιάννης Αστερής
Προσαρμογή κειμένου στα ελληνικά - Πρωτότυποι στίχοι τραγουδιών -
Ισμήνη Ραντούλοβιτς
Μεταφράσεις υλικού εργασίας - Β Βοηθός σκηνοθέτη -
Κέννυ Μακ Λέλλαν
Σκηνικά -
Μαρίνα Μεντένιτσα
Κοστούμια -
Άγγελος Τριανταφύλλου
Μουσική σύνθεση -
Αλέκος Αναστασίου
Φωτισμοί -
Αμάλια Μπένετ
Χορογραφία -
Άντα Πουράνη
Βοηθός Σκηνοθέτη -
Γιώργος Δούσος
Βοηθός Συνθέτη -
Σοφία Βάσο
Βοηθός Σκηνογράφου -
Μάρια Τάβτσαρ
Βοηθός Ενδυματολόγου -
Μαργκαρέτα Μαρίνκοβιτς
Βοηθός Ενδυματολόγου -
Χρόνης Τζήμος
Σχεδιασμός κομμώσεων - Περούκες -
Κάκια Πετρέα
Σχεδιασμός μακιγιάζ -
Βιβή Σπαθούλα
Δραματολόγος παράστασης
διανομή ρόλων
-
Γιώργος Γάλλος
Χρεμύλος -
Στέλιος Ιακωβίδης
Καρίων -
Βασίλης Χαραλαμπόπουλος
Πλούτος -
Μάνος Βακούσης
Βλεψίδημος -
Γαλήνη Χατζηπασχάλη
Φτώχεια, Βοηθός Ασκληπιού -
Γιάννης Κότσιφας
Ασκληπιός, Χορός -
Κώστας Κορωναίος
Γυναίκα Χρεμύλου, Δίκαιος, Χορός -
Μιχάλης Τιτόπουλος
Ερμής, Χορός -
Μαρία Διακοπαναγιώτου
Γυναίκα, Χορός -
Νέναντ Μάριτσιτς
Κορυφαίος χορού