Δαιμόνιοι σκηνικοί μηχανισμοί, πνευματώδης σάτιρα και ανθρώπινες ψυχές σε φρενήρη αγωνία, απίθανες συμπτώσεις που οδηγούν με μαθηματική ακρίβεια σε μία έκρηξη που όμως δεν θα γίνει ποτέ. Ο Ζωρζ Φεντώ, απόγονος του Μολιέρου και ανανεωτής του βωντβίλ, είναι οξυδερκής παρατηρητής της κοινωνίας και των συμπεριφορών και κυνικός σχολιαστής των κακώς κειμένων. Η κυρία του Μαξίμ, η φάρσα που γράφτηκε στο γύρισμα του αιώνα (1899) χάρισε στον συγγραφέα της έναν μοναδικό θρίαμβο δίνοντάς του τη δυνατότητα να αφοσιωθεί για ένα διάστημα στην άλλη του αγάπη, τη ζωγραφική.
Ο συντηρητικός γιατρός Πετυπόν ξυπνάει στο σπίτι του έπειτα από ένα ξενύχτι στο οποίο τον παρέσυρε ο νεαρός φίλος του Μονζικούρ. Ο ίδιος δεν θυμάται τίποτα από τη χθεσινή βραδιά όμως στο κρεβάτι του βρίσκεται μια νεαρή χορεύτρια από το «Μαξίμ». Η ζωή του σε ένα λεπτό γίνεται άνω-κάτω. Η νεαρή χορεύτρια όμως δεν λέει να φύγει από το σπίτι του, ακόμα και όταν εμφανίζεται η θρησκόληπτη σύζυγός του. Ακολουθεί ο απόλυτος πανικός!
Έχουν αποκαλέσει τον Φεντώ μοναδικό κληρονόμο της αρχαίας ελληνικής τραγωδίας. Ο ίδιος δήλωνε πως «για να γράψεις ένα καλό βωντβίλ, παίρνεις την τραγικότερη δυνατή κατάσταση και προσπαθείς να αποκαλύψεις την μπουρλέσκ πλευρά της».
Ο σκηνοθέτης Θωμάς Μοσχόπουλος σημειώνει: Με μία πρόχειρη καταγραφή θεμάτων που εμφανίζονται στην δραματουργία του Ζώρζ Φεντώ και συγκεκριμένα στο αριστούργημά του Η Κυρία του Μαξίμ θα μπορούσε να διαπιστώσει κανείς ότι συσσωρεύεται εδώ άφθονο υλικό για να δομηθεί ένα ή και περισσότερα δράματα, από εκείνα που απασχολούσαν, γοήτευαν -ή ακόμα σόκαραν - το κοινό στο πέρασμα μεταξύ 19ου και 20ου αιώνα, καθώς και τη μετέπειτα δραματουργία. Και όντως δεν είναι λίγα τα παραδείγματα έργων που αποσκοπώντας στη συγκίνηση και τον προβληματισμό του κοινού σε αυτά ακριβώς τα θέματα επικεντρώνονται. Όχι όμως ο Φεντώ. Εκείνος ούτε να συγκινήσει προσπαθεί ούτε και να προβληματίσει. Δεν έχει καμία εμπιστοσύνη σε μια «συγκινησιακά εκλεπτυσμένη» ανθρώπινη φύση. Δεν θεωρεί κανέναν άνθρωπο ούτε ακριβώς αθώο ούτε ακριβώς θύμα. Θα υπέθετε κανείς πως η άποψη που είχε για το είδος μας είναι πως πρόκειται για ένα σμάρι δαιμόνιων επιβιωτικών ζώων που θορυβούν ασταμάτητα και έχουν ειδικευτεί στο να διαφεύγουν διαρκώς με κόλπα και πανουργία από τους κινδύνους που τους επιφυλάσσει η χαμηλή θέση τους στην τροφική αλυσίδα. Ο άνθρωπος ούτε διορθώνεται, ούτε προβληματίζεται, ούτε και νοιάζεται ιδιαιτέρως για κάτι άλλο πέρα από τον εαυτούλη του. Οι «υψηλές αξίες» είναι απλώς ένα τέχνασμα που έχει εφευρεθεί για να χειραγωγούν οι λίγοι πανούργοι τους πολλούς αφελείς. Ο Φεντώ δεν νοιάζεται για «ευαισθησίες». Είναι πολύ ευφυής για κάτι τέτοιο. Και όπως είχε γράψει ο συμπατριώτης του Ρακίνας κάποιους αιώνες πριν «Η τραγωδία αποτείνεται στο συναίσθημα, η κωμωδία στην ευφυία»
Πληροφορίες
Τιμή εισιτηρίου: 8€
Ώρα έναρξης: 19:30
Κάθε εισιτήριο μπορεί να χρησιμοποιηθεί μόνο μια φορά και μόνο σε μία συσκευή ή πρόγραμμα πλοήγησης.
Συντονιστείτε εγκαίρως καθώς η παράσταση παρουσιάζεται ζωντανά στη σκηνή και μεταδίδεται σε πραγματικό χρόνο. Σημειώνεται ότι δεν θα παραμείνει διαθέσιμη για προβολή μετά το πέρας της.
ΚΤΗΡΙΟ ΤΣΙΛΛΕΡ - ΚΕΝΤΡΙΚΗ ΣΚΗΝΗ
Live Streaming: Σάββατο, 28 Νοεμβρίου 2020 & Σάββατο, 26 Δεκεμβρίου 2020
Αναστολή λειτουργίας των σκηνών του Εθνικού Θεάτρου
Όλες οι προγραμματισμένες παραστάσεις της τρέχουσας περιόδου σε όλες τις σκηνές του Εθνικού Θεάτρου δεν θα πραγματοποιούνται λόγω της εφαρμογής από τους αρμόδιους φορείς έκτακτων περιοριστικών μέτρων πρόληψης κατά της διασποράς του COVID-19. που τίθενται σε ισχύ από 03.11.2020.
συντελεστές παράστασης
-
Θωμάς Μοσχόπουλος
Μετάφραση, σκηνοθεσία -
Ευαγγελία Θεριανού
Σκηνικά -
Κλαιρ Μπρέισγουελ
Κοστούμια -
Κορνήλιος Σελαμσής
Μουσική -
Σοφία Πάσχου
Κίνηση -
Νίκος Βλασόπουλος
Φωτισμοί -
Ρωμανός Μαρούδης
Βοηθός σκηνοθέτη -
Έλλη Παπαδάκη
Βοηθός σκηνογράφου -
Κυράννα Γκιόκα
Βοηθός ενδυματολόγου -
Πάτροκλος Σκαφίδας
Επιμέλεια Βίντεο Διαλείμματος -
Έρι Κύργια
Δραματολόγος παράστασης
διανομή ρόλων
-
Θανάσης Αλευράς
Πετυπόν -
Στέλλα Αντύπα
Η Βαρόνη -
Αφροδίτη Αντωνάκη
Κυρία Ωτινιόλ -
Κωνσταντίνος Αρνόκουρος
Μαρολλιέ, Αββάς -
Μελίνα Βαμπούλα
Κλεμαντίν -
Ηλιάνα Γαϊτάνη
Κυρία Βιντωμπάν -
Θανάσης Δήμου
Μοζινκούρ -
Ευαγγελία Καρακατσάνη
Ετιέν, Η Δούκισσα του Βαλμόντε -
Έμιλυ Κολιανδρή
Κυρία Πετυπόν -
Κώστας Κορωναίος
Βαρλέν, Κύριος Σωβαρέλ -
Αυγουστίνος Κούμουλος
Κορινιόν -
Πέλλα Μακροδημήτρη
Κυρία Κλω -
Αθηνά Μουστάκα
Κυρία Βιρέτ -
Ελπίδα Νικολάου
Κυρία Πονάν -
Άννα Πατητή
Κυρία Σωβαρέλ -
Πέτρος Σκαρμέας
Γκερισσάκ, Αχθοφόρος -
Γιώργος Τζαβάρας
Κύριος Βιτωμπάν, Οδοκαθαριστής -
Κώστας Φιλίππογλου
Στρατηγός Πετυπόν ντυ Γκρελέ -
Γιάννης Φιλίππου
Εμίλ -
Δημήτρης Φουρλής
Σαμερό, Αχθοφόρος -
Γαλήνη Χατζηπασχάλη
Γαριδούλα -
Αλέξανδρος Χρυσανθόπουλος
Ο Δούκας