Ο Πινόκιο σε δύο παραστάσεις καθολικής προσβασιμότητας Σάββατο 24 Φεβρουαρίου & Κυριακή 21 Απριλίου
13.2.2024
Το Εθνικό Θέατρο, η πρώτη σκηνή της χώρας, πιστεύει στην ισότητα και στο δικαίωμα όλων των ατόμων στην ανεμπόδιστη πρόσβαση σε παραστάσεις, αλλά και τη συμμετοχή τους με ίσες ευκαιρίες σε θεατρικές δράσεις.
Η Alpha Bank, παραμένοντας πιστή στη δέσμευσή της για ισότιμη πρόσβαση όλων σε κοινωνικές και πολιτιστικές δράσεις, αλλά και επιδιώκοντας την ευαισθητοποίηση του ευρύτερου κοινού σε θέματα προσβασιμότητας, συνεργάζεται με το Εθνικό Θέατρο, ανοίγοντας έναν νέο κύκλο παραστάσεων σε συνθήκες καθολικής προσβασιμότητας.
O Πινόκιο παρουσιάζεται από 15 Νοεμβρίου ’23 με μεγάλη επιτυχία σε μια διασκευή του έργου του Κάρλο Κολόντι από τον Κρις Κούπερ και σε σκηνοθεσία του Βασίλη Μαυρογεωργίου, στο ΘΕΑΤΡΟ REX-ΣΚΗΝΗ «ΕΛΕΝΗ ΠΑΠΑΔΑΚΗ»
Ένα μαγικό κουτί γεμάτο εκπλήξεις και αναπάντεχα δώρα ανοίγει στην Παιδική Σκηνή του Εθνικού Θεάτρου. Ο Βασίλης Μαυρογεωργίου σκηνοθετεί την πολυαγαπημένη ιστορία του Κάρλο Κολόντι, Πινόκιο σε μια σύγχρονη εκδοχή της από τον Κρις Κούπερ, και μας οδηγεί σε μια μεγάλη περιπέτεια που τα πάντα αλλάζουν και τα πάντα είναι δυνατά!
Το κλασικό παραμύθι που ανέθρεψε και μάγεψε δεκαετίες τώρα γενιές μικρών και μεγαλύτερων θεατών αφηγείται τις περιπέτειες μιας ξύλινης μαριονέτας, του Πινόκιο. Η Αλεπού και ο Γάτος θα τον πείσουν να λοξοδρομήσει από τον σχολικό του δρόμο, διαβεβαιώνοντάς τον ότι αν τους ακολουθήσει μια ζωή γεμάτη περιπέτειες και ανεμελιά τον περιμένει. Τίποτα όμως δεν θα είναι όπως του υποσχέθηκαν και ο Πινόκιο θα αναγκαστεί να περάσει από χίλια κύματα, να αντισταθεί στους πειρασμούς, να αλλάξει, να δυναμώσει και να ωριμάσει για να καταφέρει στο τέλος να βρεθεί και πάλι μαζί με τον πατέρα του, τον Τζεπέτο.
Αν και γραμμένο προς τα τέλη του 19ου αιώνα (1883), οι κωμικό-τραγικές περιπέτειες του Πινόκιο φαντάζουν πιο επίκαιρες από πότε. Ζώντας μια σκληρή πραγματικότητα, σε μια εποχή που τα πάντα αλλάζουν γρήγορα και καταλυτικά αναπόφευκτα τίθενται τα ερωτήματα: «Πώς ένα παιδί εντάσσεται στη σύγχρονη κοινωνία; Πώς μπορεί να χωρέσει στο πρότυπο του ενήλικα; Ποια κομμάτια της αθωότητάς του πρέπει να χάσει προκειμένου να επιβιώσει;», επισημαίνει σκηνοθέτης της παράστασης. Ο Βασίλης Μαυρογεωργίου έχοντας στο πλάι του έναν πολυπληθή θίασο νέων ταλαντούχων ηθοποιών και την ονειρική μουσική του Νίκου Κυπουργού στήνει ένα σκηνικό παιχνίδι προκειμένου να μιλήσει για ζητήματα εξόχως σοβαρά.
Στον κόσμο του Πινόκιο τίποτα δεν είναι όπως φαίνεται: ένας κορμός ξύλου μετατρέπεται σε μαριονέτα, ένα φωτεινό λούνα παρκ μεταμορφώνεται σε σκοτεινή κοιλιά ενός επικίνδυνου θαλάσσιου κήτους, μια σκανδαλιάρα μαριονέτα σε ένα γελαστό στοργικό αγόρι. Σε έναν κόσμο που συνεχώς αλλάζει και ακατάπαυστα μεταλλάσσεται, όπως ακριβώς το σκηνικό της Θάλειας Μέλισσα, το μόνο που μένει σταθερό είναι η πίστη στον εαυτόν μας και η δύναμη της φιλίας… γιατί όλοι έχουμε κοντά μας έναν γαλάζιο γρύλλο να μας προστατεύει και να μας βοηθά να κάνουμε τα όνειρά μας πραγματικότητα… ακόμα και τα άπιαστα.
Τις υπηρεσίες προσβασιμότητας σχεδιάζει και υλοποιεί ο πολιτιστικός οργανισμός liminal
Ταυτότητα παράστασης
Μετάφραση, στίχοι: Τζούλια Διαμαντοπούλου
Σκηνοθεσία: Βασίλης Μαυρογεωργίου
Μουσική: Νίκος Κυπουργός
Σκηνικά: Θάλεια Μέλισσα
Κοστούμια: Βασιλική Σύρμα
Κίνηση: Πάρης Μαντόπουλος
Φωτισμοί: Στέλλα Κάλτσου
Μουσική διδασκαλία: Μελίνα Παιονίδου
Σκηνική πάλη: Θάνος Δερμάτης
Δραματολόγος παράστασης: Μαρία Καρανάνου
Βοηθός σκηνοθέτη: Βασιλική Ασίκογλου
Βοηθός σκηνογράφου: Έλλη Παπαδάκη
Βοηθός ενδυματολόγου: Μαρίνα Κουλούρη
Διανομή ρόλων (με αλφαβητική σειρά)
Γιώργος Βουρδαμής: Στρομπόλι, Άντρας, Κοράκι, Ξυλοκόπος, Γάιδαρος, Παιδί
Αντώνης Γκρίτσης: Γρύλος, Μαριονέτα, Ξυλοκόπος, Παιδί
Χρήστος Δαλκυριάδης: Γάτος, Μαριονέτα, Ξυλοκόπος, Κούνελος, Παιδί
Μιχάλης Κοιλάκος: Τζεπέτο, Κουκουβάγια, Παιδί, Μαριονέτα
Ιώ Λατουσάκη: Πινόκιο, Παιδί, Μαριονέτα, Κούνελος
Εμμανουέλα Μαγκώνη: Αλεπού, Μαριονέτα, Παιδί, Κούνελος
Βασίλης Ντάρμας: Πινόκιο, Παιδί, Μαριονέτα, Κούνελος
Τίτος Πινακάς: Φυτίλιας, Μαριονέτα, Ξυλοκόπος, Αρλεκίνος
Δήμητρα Σταύρου: Γυναίκα, Παιδί, Μαριονέτα, Πουλτσινέλα, Αμαξάς, Γάιδαρος, Kούνελος
Ανδρομάχη Φουντουλίδου: Γυναίκα, Παιδί, Μαριονέτα, Μυλωνάς
Mουσικός επί σκηνής: Γιώργος Φουντούκος
Φωτογραφίες παράστασης: Κάρολ Γιάρεκ - Βίντεο παράστασης: Παναγιώτης Ανδριανός
Συντελεστές προσβασιμότητας
Ακουστική Περιγραφή: Μαρία Θρασυβουλίδη, Βανέσσα Καλπία
Αφήγηση Ακουστικής Περιγραφής: Μαρία Θρασυβουλίδη
Απτική Ξενάγηση: Μαρία Θρασυβουλίδη
Διερμηνεία στην ΕΝΓ κατά την Ξενάγηση: Ανδρονίκη Ξανθοπούλου, Τόνια
Παπαντωνάκη
Υπέρτιτλοι για Κ/κωφά και βαρήκοα άτομα: Γρηγόρης Σταθόπουλος
Λογισμικό Υπερτίτλων: supertitles.gr
Ποιοτικός έλεγχος: Ανδρέας Πλεμμένος, Άννα Μαρία Φώσκολου
Συντονισμός: Χρίστος Παπαμιχαήλ
ΙNFO
Οι παραστάσεις θα είναι προσβάσιμες:
- για άτομα με οπτική αναπηρία με Υπηρεσίες Απτικής Ξενάγησης πριν την έναρξη των παραστάσεων και Ακουστικής Περιγραφής κατά την διάρκειά τους.
- για Κ/κωφά και Βαρήκοα άτομα με ταυτόχρονη Διερμηνεία στην Ελληνική Νοηματική Γλώσσα και SDH Υπέρτιτλους.
Οι προσβάσιμες παραστάσεις θα πραγματοποιηθούν τις εξής ημέρες και ώρες:
- Σάββατο 24 Φεβρουαρίου στις 16:30
- Κυριακή 21 Απριλίου στις 15.00
Μικρό Εθνικό - Παιδική Σκηνή - ΘΕΑΤΡΟ REX - ΣΚΗΝΗ «ΕΛΕΝΗ ΠΑΠΑΔΑΚΗ»
Τιμές εισιτηρίων
ΑμεΑ - Συνοδών: 5 ευρώ.
εκδοτήρια: ΕΘΝΙΚΟ ΘΕΑΤΡΟ – ΘΕΑΤΡΟ REX, Πανεπιστημίου 48
Τηλεφωνικές κρατήσεις: 2105288170-171, 2103305074, 2103301881.
Από Τετάρτη έως Κυριακή και ώρες 09.30 - 21.00.
Κρατήσεις μέσω email: boxoffice@n-t.gr
Οι κρατήσεις μέσω τηλεφώνου και email είναι έγκυρες ΜΟΝΟ εφόσον αναφέρονται τα παρακάτω: ονοματεπώνυμο, αριθμός θέσεων, επιθυμητή παρεχόμενη υπηρεσία (Διερμηνεία, Υπέρτιτλοι, Ακουστική Περιγραφή, Απτική Ξενάγηση).
Οι αίθουσες του Εθνικού Θεάτρου είναι προσβάσιμες σε χρήστες-χρήστριες αναπηρικού αμαξιδίου, ενώ οι σκύλοι-οδηγοί είναι ευπρόσδεκτοι.
Για διευκόλυνση των κρατήσεων μπορείτε να επικοινωνήσετε με τον πολιτιστικό οργανισμό liminal: info@liminal.eu και 6993076378.
Περισσότερες πληροφορίες στις ιστοσελίδες: www.n-t.gr & www.liminal.eu
Ακουστική περιγραφή εικόνων
εικ.1: Ανθρώπινες φιγούρες με πολύχρωμα ρούχα και καπέλα έχουν τα χέρια τους περασμένα σε λευκά σχοινιά που καταλήγουν στο πάνω μέρος της θεατρικής σκηνής. Οι παγωμένες εκφράσεις του προσώπου τους και η στάση των σωμάτων τους τους κάνουν να θυμίζουν μαριονέτες. Στο πίσω μέρος της σκηνής, ένας άντρας είναι ανεβασμένος σε ένα κόκκινο βάθρο και έχει τα χέρια του υψωμένα και σε κίνηση σα να ορίζει τις κινήσεις τους με τις χειρονομίες του.
εικ.2: Σε θεατρική σκηνή, ένας γάτος ντυμένος με φράκο, ριγέ παντελόνι, μαύρα στρογγυλά γυαλιά κι ένα μακρύ μαύρο ραβδί στα χέρια και μια αλεπού με σακάκι γεμάτο σιρίτια και μια μαγκούρα στο χέρι μιλούν σε ένα αγόρι που κρατά ένα βιβλίο στα χέρια και τους κοιτάζει με αθώο βλέμμα. Το αγόρι με κόκκινο μυτερό καπέλο, πράσινο πουά γιλέκο και κίτρινο καρό σορτσάκι έχει στο δέρμα του καφετιές γραμμές που μοιάζουν με τα νερά του ξύλου. Πίσω τους κάθετες ξύλινες τάβλες σχηματίζουν έναν μεγάλο φράχτη και τρία γυμνά δέντρα με παχείς κορμούς. Στα δεξιά της σκηνής είναι τοποθετημένη μια ξύλινη ταμπέλα που δείχνει δεξιά προς το Σχολείο της Ζωής και αριστερά προς το Σχολείο του Χωριού.
εικ.3 Σε μία σκοτεινή άδεια θεατρική σκηνή με μπλε νυχτερινό φωτισμό, ένας άνδρας ντυμένος με πράσινη φορεσιά κι ένα καπέλο από το οποίο ξεπετάγονται δύο τεράστιες κεραίες συγκρατεί από το μπράτσο ένα νεαρό αγόρι που είναι έτοιμο να κόψει με μαχαίρι τη φουντωτή ουρά μιας αλεπούς ντυμένης με γιλέκο, σακάκι και παντελόνι. Το αγόρι με κόκκινο μυτερό καπέλο, πράσινο πουά γιλέκο και κίτρινο καρό σορτσάκι έχει στο δέρμα του καφετιές γραμμές που μοιάζουν με τα νερά του ξύλου.
Τελευταία ενημέρωση: 21/02/2024