Εθνικό ΘέατροΕθνικό Θέατρο

«Δραματουργώντας την ηχητική εμπειρία» - Σεμινάριο του Κωνσταντίνου Θωμαΐδη στη Δραματική Σχολή - Τμήμα Σκηνοθεσίας

29.9.2020

ΣΕΜΙΝΑΡΙΟ ΤΟΥ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΥ ΘΩΜΑΪΔΗ
θέμα: «Δραματουργώντας την ηχητική εμπειρία»

Το σεμινάριο απευθύνεται στους σπουδαστές του Γ' έτους του Τμήματος Σκηνοθεσίας και βασίζεται σε δύο κεντρικούς άξονες. Μέσα από ασκήσεις, οι σπουδαστές εισάγονται σε διαφορετικές προσεγγίσεις στη φωνητική εκπαίδευση και μαθαίνουν να αναλύουν τη διάπλαση της φωνής ως βιωματική δραματουργία. Τι είδους ηθοποιός δημιουργείται μέσα από μια λογοκεντρική εκπαίδευση βασισμένη στην ανατομία και τη φυσιολογία της φωνής; Ποιος ηθοποιός διαμορφώνεται μέσα από ασκήσεις που στηρίζονται στην αίσθηση, στη φαντασία και στην προσωπική έκφραση; Και πώς δραματουργείται η φωνητική εκπαίδευση όταν ξεφεύγει από τη λογική της ατομικότητας; Στόχος αυτού του πρώτου σκέλους είναι οι σπουδαστές -σκηνοθέτες να κατανοήσουν ότι η φωνή του ηθοποιού δεν είναι μόνο αισθητικό αποτέλεσμα αλλά μια δραματουργημένη ενσώματη διαδικασία, κι έτσι να κληθούν να εμπλακούν στη διαμόρφωση του φωνητικού αποτελέσματος της σκηνοθετικής τους καθοδήγησης με πιο ολοκληρωμένο τρόπο.

Το δεύτερο μέρος του σεμιναρίου προσβλέπει στη λεπτομερή ανάλυση της ηχητικής δραματουργίας (φωνή, ήχος, ηχοτοπίο, μουσική). Μέσα από ασκήσεις ακουστικής σκηνοθεσίας και την ανάλυση ευρείας γκάμας παραστάσεων (περφόρμανς, ηχητικές εγκαταστάσεις, μοντέρνα όπερα, αμφιωτικές ηχογραφήσεις) οι σπουδαστές εισάγονται στη σκηνοθεσία ως δραματουργία του ήχου και της ακουστικής πρόσληψης.

Βιογραφικά στοιχεία Κωνσταντίνου Θωμαΐδη
Ο Κωνσταντίνος Θωμαΐδης είναι ηθοποιός, μουσικός και ερευνητής· Επίκουρος Καθηγητής στο Πανεπιστήμιο του Exeter από το 2016. Ως ηθοποιός, έχει παίξει Άμλετ (Ινστιτούτο Γκροτόφσκι, Πολωνία και The Space, The Albert, Ovalhouse and The Studio, Λονδίνο), Περλιμπλίν (Θέατρο Όρα, Θεσσαλονίκη), Ρασκόλνικωφ (CPT, Λονδίνο), καθώς και σε παραστάσεις σωματικού και μουσικού θεάτρου (όπως: Chi Chi Bunichi - Εθνικό Θέατρο Ιασίου, Ρουμανία, Φεστιβάλ Ιουδαϊκού Θεάτρου Κρακοβίας, Πολωνία, και περιοδεία στην Αγγλία / Return και Lied und Tanz –Experience Vocal Dance Company, Λονδίνο και Νέα Υόρκη). Ως ιδρυτικό στέλεχος του θιάσου Opera in Space, σκηνοθέτησε ή χορογράφησε: Semele (Handel), Dido and Aeneas (Purcell), Hansel and Gretel (Humperdinck), Stabat Mater (Pergolesi) και Liederkreis (Schumann). Ως καλλιτεχνικός διευθυντής των Adrift Performance Makers (μαζί με τη Ναταλία Θεοδωρίδου), σκηνοθέτησε κι έπαιξε στο πολυμεσικό αρχείο ήχων Portable Soundscapes: An Acoustic Travelogue (New Theatre Royal Portsmouth, 2015), την υπερκειμενική περφόρμανς Λίγοι, Λίγο Ευτυχισμένοι (“Ολονυχτία Σαίξπηρ”-Θέατρο Τέχνης, 2017), τη διαδραστική χορωδία An Ongoing Choir (Exeter, 2019) και τον μονόλογο A Voice Is. A Voice Has. A Voice Does (Exeter και Portsmouth, Αγγλία, Norwegian Theatre Academy, 2018-2020).  

Ως ερευνητής, εκπόνησε διδακτορική διατριβή στις διαπολιτισμικές φωνητικές σπουδές στο Royal Holloway University of London. Ίδρυσε και επιμελείται το Journal of Interdisciplinary Voice Studies και τη σειρά βιβλίων Routledge Voice Studies, ενώ έχει επιμεληθεί δύο τόμους (Voice Studies, Routledge, 2015 και Time and Performer Training, Routledge, 2019) και δύο ειδικά τεύχη (Voicing Belonging, Intellect 2017, και What is New in Voice Training?, Routledge, 2019). H μονογραφία του Theatre & Voice κυκλοφόρησε από την Palgrave Macmillan το 2017. Ήταν υποψήφιος για το Βραβείο Νέου Ερευνητή του Theatre & Performance Research Association το 2019 (βραχεία λίστα) και τιμήθηκε με την Honorable Mention for Excellence in Editing στα βραβεία του Association for Theatre in Higher Education το 2020. Διετέλεσε πρόεδρος (μαζί με τη Libby Worth και τον Mark Evans) του Τομέα Υποκριτικής του συλλόγου θεατρικής έρευνας της Αγγλίας (2013-2016) και τώρα διευθύνει τον Τομέα Ήχου, Μουσικής και Φωνητικής Εκπαίδευσης του ίδιου οργανισμού. Έχει διδάξει φωνή και υποκριτική στη Central School of Speech and Drama, τα πανεπιστήμια του Λονδίνου, του Plymouth, του Portsmouth και του Winchester (Αγγλία), το ερευνητικό κέντρο παραστατικών τεχνών GEOKS (Ινδονησία), την Ακαδημία Μουσικής και Θεάτρου του Ταλίν (Εσθονία), τη Νορβηγική Ακαδημία Θεάτρου και το Θερινό Μαντείο (Δωδώνη).  Είναι Επίκουρος Καθηγητής στο Πανεπιστήμιο του Exeter από το 2016.

Η ενημέρωση των σπουδαστών για την ημέρα και ώρα διεξαγωγής του σεμιναρίου θα πραγματοποιηθεί από τη γραμματεία της Δραματικής Σχολής.


Φωτογραφία ανάρτησης: Κατερίνα Κούρου - Αριστούλα Μπέτη

Τελευταία ενημέρωση: 30/09/2020

Η ιστοσελίδα χρησιμοποιεί cookies για την ευκολία της περιήγησης, την εξατομίκευση του περιεχομένου και διαφημίσεων και την ανάλυση της επισκεψιμότητας μας.
Δείτε τους ανανεωμένους όρους χρήσης για την προστασία δεδομένων και τα cookies.

Cookies